Skip to content

Mama de George Cosbuc

13/03/2012

In vaduri ape repezi curg

Si vuiet dau în cale

Iar plopi în umedul amurg

Doinesc eterna jale.

Pe malul apei se-împletesc

Cărări ce duc la moara

Acolo, mama, te zăresc

Pe tine-ntr-o căscioară.

Tu torci. Pe vatra veche ard,

Pocnind din vreme-n vreme,

Trei vreascuri rupte dintr-un gard.

Iar flacăra lor geme:

Clipește-abia din când în când

Cu stingerea-n bătaie,

Lumini cu umbre-amestecând

Prin colturi de odaie.

Cu tine doua fete stau

Si torc în rand cu tine;

Sunt încă mici și tata n-au,

Si George nu mai vine.

Un basm cu pajuri si cu zmei

Incepe-acum o fata,

Tu taci s-asculti povestea ei

Si stai îngândurată.

Si firul tau se rupe des,

Caci gânduri te frământă,

Spui șoapte fără de-nteles,

Si ochii tai stau țintă.

Scapi fusul jos; nimic nu zici

Când firul se desfira…

Te uiți la el și nu-l rădici,

Si fetele se mira.

…O, nu! Nu-i drept sa te-ndoiesti!

La geam tu sari deodată,

Prin noapte-afara lung privești –

“Ce vezi?” întreabă-o fata.

“Nimic… Mi s-a părut asa!”

Si jalea te răpune,

Si fiecare vorba-a ta

E plâns de-ngropaciune.

Într-un tarziu, neradicand

De jos a ta privire:

“Eu simt ca voi muri-n curând,

Ca nu-mi mai sunt în fire…

Mai stiu si eu la ce gandeam?

Aveți și voi un frate…

Mi s-a părut c-aud la geam

Cu degetul cum bate.

Dar n-a fost el!… Sa-l vad venind,

As mai trai o viata.

E dus, și voi muri dorind

Sa-l vad odată-n fata.

Asa vrea poate Dumnezeu,

Asa mi-e datul sortii,

Sa n-am eu pe băiatul meu

La cap, în ceasul morții!”

Afara-i vânt și e-nnorat,

Si noaptea e târzie;

Copilele ți s-au culcat –

Tu, inima pustie,

Stai tot la vatra-ncet plângând;

E dus și nu mai vine!

S-adormi târziu cu mine-n gând,

Ca sa visezi de mine!

Lascia un commento

Lascia un commento

