Skip to content

In fiecare zi un “1 decembrie”

01/12/2011

  Noi nu suntem Romani numai de 1 decembrie, noi suntem romani in fiecare zi al anului si in fiecare zi al anului răsfoim paginile istoriei, culturii, muzicii si a artei românești. Nu așteptăm ziua de 1 decembrie ca sa ne aducem aminte de Marea Unire de la Alba Iulia din 1918, o așteptăm ca sa ne regăsim rădăcinile, sa ne unim spiritual și virtual, sa comunicam si sa împărtășim amintirile noastre de pe meleagurile României.

Știu, Romania de azi se afla in dificultate, bravura voievozilor de altădată  e înlocuită cu corupția si egocentrismul celor însetați de putere și denar, dar nu-mi reneg originile si nu încetez sa susțin sus si tare: “Sunt roman”, “M-am născut în România”, “Iubesc România” etc.

Dacă imaginea România este degradata în presa națională si internațională (știm cu toții cum suntem văzuți în Franța sau în Italia) noi suntem cei ce o vom schimba. Vom lupta cu aceleași arme, avem libertatea de a ne exprima, de a arata tuturor ca nu suntem asa cum presa ne desenează. Eu știu ca romanul e muncitor, altruist, ospitalier iar delicventul nu are nici religie, nici naționalitate si nici culoare; identificarea romanului cu delicventul adeseori ne poarta amărăciune în suflete, tocmai de aceea avem datoria morala de a ne păstra curata demnitatea tarii noastre.

Cum pentru noi e 1 decembrie în fiecare zi, doresc sa va propun câteva citate, versuri și un video despre tot ce înseamna Romania:

– MIHAI EMINESCU: “Ce-ti doresc eu tie, dulce Romanie,
Tara mea de glorii, tara mea de dor?
Bratele nervoase, arma de tarie,
La trecutu-ti mare, mare viitor!
Fiarba vinu-n cupe, spumege pocalul,
Daca fiii-ti mandri aste le nutresc;
Căci ramine stinca, desi moare valul,
Dulce Romanie, asta ti-o doresc. ” (Ce-ti doresc eu tie, dulce Romanie)

“- Ce mi-i vremea, cand de veacuri
Stele-mi scanteie pe lacuri,
Ca de-i vremea rea sau buna,
Vantu-mi bate, frunza-mi suna;
Si de-i vremea buna, rea,
Mie-mi curge Dunarea.
Numai omu-i schimbator,
Pe pamant ratacitor,
Iar noi locului ne tinem,
Cum am fost asa ramanem:
Marea si cu raurile,
Lumea cu pustiurile,
Luna si cu soarele,
Codrul cu izvoarele.” (Revedere)

– MIRCEA ELIADE: “Cred in destinul neamului romanesc. Un neam care a dovedit uriase puteri de creatie, in toate nivelurile realitatii, nu poate naufragia la periferia istoriei, intr-o democratie balcanizata si intr-o catastrofa civila.”, “Cred in biruinta Romaniei pentru ca eu cred in dragoste. Dragostea singura preface bestia in om, inlocuind instinctele in libertate. Dilige et quod vis fac, spunea Fericitul Augustin: “iubeste si fa ce vrei!”. Cel care iubeste cu adevarat e liber.“, “Cred in destinul neamului nostru; cred in revolutia crestina a omului nou; cred in libertate, in personalitate si in dragoste. De aceea cred intr-o Romanie mandra si puternica, intr-un stil nou de viata, care va transforma in valori spirituale de universala circulatie bogatiile sufletului romanesc”

– ION CREANGA: “Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu, când mă gândesc la locul naşterii mele, la Humuleşti, la stâlpul hornului unde lega mama o şfară cu motocei la capăt, de crăpau mâţele jucându-se cu ei, la prichiciul vetrei cel humuit, de care mă ţineam când începusem a merge copăcel, la cuptorul pe care mă ascundeam, când ne jucam noi, băieţii, de-a mijoarca, şi la alte jocuri şi jucării pline de hazul şi farmecul copilăresc, parcă-mi saltă şi acum inima de bucurie! Şi, Doamne, frumos era pe atunci, căci şi părinţii, şi fraţii şi surorile îmi erau sănătoşi, şi casa ne era îndestulată, şi copiii şi copilele megieşilor erau de-a pururea în petrecere cu noi, şi toate îmi mergeau după plac, fără leac de supărare, de parcă era toată lumea a mea! Şi eu eram vesel ca vremea cea bună şi sturlubatic şi copilăros ca vântul în tulburarea sa.” (Amintiri din copilarie)

– GEORGE COȘBUC: “Priveam fara de tinta-n sus –
Într-o salbatica splendoare
Vedeam Ceahlaul la apus,
Departe-n zari albastre dus,
Un urias cu fruntea-n soare,
De paza tarii noastre pus.
Si ca o taina calatoare,
Un nor cu muntele vecin
Plutea-ntr-acest imens senin
Si n-avea aripi sa mai zboare!
Si tot vazduhul era plin
De cântece ciripitoare.” (Vara)

De la video-ul următor cred ca cu toții avem ceva de învățat:

La multi ani România!

 

 

From → In Romanian, Romania

Lascia un commento

Lascia un commento

